TENDENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC
QUINS SÓN ELS PARADIGMES EDUCATIUS?
Existeixen quatre paradigmes bàsics: el primer és el conductista (persona com una màquina que aprèn conductes), el segon és el cognitiu (ésser humà segueix en procés d'aprenentatge), el tercer és l’ambientalista (tenir una relaciò entre l’ésser humà i l'ambient) i l’últim és el constructivista (l'organisme es desenvolupa en un procés d'aprenentatge al qual li afectaria l'ambient que el rodeja).
QUINES SÓN LES IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L’ENSENYAMENT?
A partir dels 4 paradigmes, podem veure quines són les implicacions en l'ensenyament: e
l currículum es considera tancat, els
aprenentatges complexos van a poder dividir-se en aprenentatges molt més simples i l'avaluació dels resultats es centra en el producte final. A més, de dissenyar tot el procés educatiu: objectius, continguts... tenint en compte que la motivació depèn dels reforços externs.
QUINS SÓN ELS MODELS D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE?
1. Model d'aprenentatge amb adquisició de coneixements: l’alumne adquireix coneixements a partir de la guia del professor. Aquest transmet la informació i la controla.
2. Model d'aprenentatge amb construcció de significat: l'avaluació no es centra en el producte final, sinó que es centra en tot el procés (avaluació contínua).
A partir d'aquests dos models, com podem utilitzar les tic?
Doncs, un dels primers que va introduir les TIC va ser el model que va introduir Simon Paupert, el qual es va proposar que, l'alumne que tenia el programa de Logo en el ordenador, podia anar construint diferents imatges, els estimulava per a posar-se a treballar de forma autònoma, creant el seu propi món. S'emprava el mètode de descobriment.
Simon va veure una serie de millores, com per exemple l’augment de la capacitat metacognitiva, la millora de la capacitat per a resoldre problemes i la capacitat espacial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario