EL PROCÉS D'INTEGRACIÓ I ÚS PEDAGÒGIC DE LES TIC EN CENTRES EDUCATIUS
QUINES SÓN LES APORTACIONS DE LES TIC ALS CENTRES ESCOLARS?
- Innovacions en l’àmbit escolar del centre (com coordinar).
- Innovacions en l’àmbit de l’ensenyament (com ensenyar i avaluar).
- Innovacions en l'àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat (com analitzar els procesos d'aprenentatge).
- Innovacions en l'àmbit professional docent (formació de professorat).
- Innovacions en l’àmbit escolar del centre (com coordinar).
- Innovacions en l’àmbit de l’ensenyament (com ensenyar i avaluar).
- Innovacions en l'àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat (com analitzar els procesos d'aprenentatge).
- Innovacions en l'àmbit professional docent (formació de professorat).
QUINES SÓN LES INVESTIGACIONS SOBRE LES TIC EN ELS CENTRES ESCOLARS?
- Estudis sobre indicadors quantitatius que descriuen i mesuren la situació de la penetració i ús d'ordinadors en els sistemes escolars a través de ràtios o puntuacions concretes d'una sèrie de dimensions.
- Estudis sobre els efectes dels ordinadors en el rendiment i aprenentatge de l’alumnat.
- Estudis sobre les perspectives, opinions i actituds dels agents educatius externs (administradors, supervisors, equips de suport) i del professorat cap a l’ús i integració de les tecnologies en les aules i centres escolars.
- Estudis sobres les pràctiques i ús dels l’ordinadors en els centres i aules desenvolupats en contextos reals.
QUÈ ÉS EL PROJECTE MEDUSA?
Es tracta d’un macroprojecte de dues institucions que el van crear per a poder dotar als centres d'una sèrie d'infraestructures de telecomunicacions, per a que els centres pugueren compartir els recursos i que el professorat puguera gaudir d'aquestos i a més, que els alumnes pugueren ser usuaris intel·ligents.
OBJECTIUS DE LA INVESTIGACIÓ
OBJECTIUS DE LA INVESTIGACIÓ
TÈCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES
- Dimensió d’ Organització i gestió de les TIC en el centre: tècniques de recollida de dades com entrevistes a l’equip directiu, recollida i anàlisi documental...
- - Dimensió d’ensenyament amb TIC: tècniques com entrevistes a diversos docents, observació de l’aula...
- - Dimensió d’Aprenentatge amb TIC: tècniques com observació a l’aula, grups de discusió d’alumnes...
- - Dimensió de Desenvolupament professional docent: tècniques com les entrevistes a diversos docents, a l’equip directiu...
QUINS SÓN ELS RESULTATS?
Les TIC i l'organització escolar del centre: té especial importància la figura del coordinador TIC, el qual en Primària és un membre de l’equip directiu. Surten els problemes de funcionament de xarxa i equips obsolets.
Les TIC y la pràctica d’ensenyamenten l’aula: el professorat no genera materials didàctics propis a pesar que els centres disposen de webs informatives sobre el centre i utilitzen els recursos CENICE i no els de Medusa o propis.
Les TIC i l’aprenentatge de l’alumnat: l’alumnat utilitza els ordinadors de forma autònoma, estan més habituats a l’ús de les tecnologies que el professorat, per això solen preguntar els seus dubtes al company.
Les TIC i el desenvolupament professional del professorat: en els centres de secundària el professorat actua sense el coordinador TIC. Els recursos informàtics amb perspectiva innovadora són més utilitzats. La titulació del professorat influeix en la utilització TIC.
No hay comentarios:
Publicar un comentario