DOCÈNCIA VIRTUAL B-LEARNING
QUÈ ÉS B-LEARNING?
Existeixen algunes definicions segons diferents autors:
- Coaten 2003: combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual.
- Brodsky 2003: és la suma de les classes magistrals i els exercicis, estudis de casos, gravacions de vídeo, àudio, barrejat amb tutories i asesorament.
- Brennan 2004: davant un problema s’ha d’emprar tots els recursos tic per a poder solucionar-los.
- Amar 2007: és la suma d’e-eines i eines tradicionals on surt el b-learning.
QUINS SÓN ELS ASPECTES MÉS IMPORTANTS D’UN SISTEMA B-LEARNING?
1.- Quan dissenyem l'espai virtual, hem de guiar les conversacions i discussions.
1.- Quan dissenyem l'espai virtual, hem de guiar les conversacions i discussions.
2.- La informació requereix una formació per a poder ser tractada.
3.- Permet fer treball col·laboratiu que adquirirà competències educatives que no adquirirà en la part presencial.
4.- S'aprèn en solidaritat, no sent solitari.
5.- Les tutories juguen un paper molt important.
6.- Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
QUINS SÓN ELS MODELS B-LEARNING?
-Model basat en les habilitats: Barreja la interacció entre estudiants i un professora través de l'ús del correu electrònic, fòrums de discussió, sessions presencials i autoaprenentatge. El professor actua de guia.
-Model basat en el comportament o actituds: l'estudiant apren una serie de conductes determinades mitjançant esdeveniments col·laboratius.
-Model basat en la capacitat o competències: Aquest model combina una varietat d'esdeveniments d'aprenentatge amb el suport de tutories, amb el propòsit de facilitar la transmissió del coneixement i desenvolupar competències per al millor acompliment.
COMPARATIVA B-LEARNING VS ENSENYAMENT PRESENCIAL
ENSENYAMENT PRESENCIAL
|
B LEARNING
|
presencialitat
|
virtualitat
|
relació professor-alumne
|
noves tecnologies (campus virtual)
|
transmissió de coneixements
|
desenvolupament de capacitats
|
cultura escrita/oral
|
cultura audiovisual
|
ús tradicional de les tecnologies
|
relació alumnes-propi aprenentatge
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario