Tema12. Eines de la Web 2.0: Webquest
1. Definició de Webquest
A continuació es presenten dos definicions de webquest:
- Una forma d'utilitzar didàcticament internet.
- Una activitat d'informació de forma guiada.
Algunes característiques d’una webquest són les següents:
- L’activitat es centra en l’ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
- Els alumnes treballen de forma autònoma, construint el coneixement.
- El docent orienta tot el procés.
2.Típus de Webquest
En quant al tipus de webquest podem diferenciar-los en dos blocs: les webquest a curt termini i les webquest a llarg termini.
Per una banda, les webquest a curt termini, les característiques dels quals són les següents:
- És l’adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries.
- Es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.
Les webquest a curt termini estan enfocades per a que els alumnes realitzen activitats programades amb petita duració (d’una a tres classes), com s’ha dit abans. Un exemple d’activitat podria ser: nomena 4 animals i el total d’activitats podria ser d’unes 10 activitats, totes d’aquest tipus.
Per altra banda, les webquest a llarg termini tenen les característiques següents:
- Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
- Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica.
En les webquest a llarg termini, el que es preten és sintetitzar tota activitat en un power point. Un exemple d’activitat seria: nomena 4 animals i en quin ecosistema es troben i el total d’activitats oscil·laria entre les 20 activitats.
3. Parts d’una Webquest
Una webquest, consta de determinades parts tals com: introducció, tasca, procés,avaluació, conclusió i orientacions per al professor, que a continuació s’expliquen:
- Introducció: presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup. És a dir, el plantejament que es vol fer en una webquest, dir quin és l’objectiu que es busca en dita webquest, com per exemple, que el xiquet aprenga a fer documents col·laborativament.
- Tasca: s’identifica amb l'objectiu final de la Webquest: allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest. Per exemple, una tasca seria demanar-li a l’alumne que faça un mural en tots els animals que existeixen en un determinat ecosistema, com pot ser El Fondó. Però, per a fer eixa tasca, primer s’ha de realitzar un procés.
- Procés: on s’identifiquen les activitats i passos que han de realitzar els alumnes i es presenten els recursos.
- Avaluació: on s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran. Cada pas que done l’alumne en la webquest té una petita avaluació o també es pot fer una avaluació de tot el procés.
- Conclusió: on apareixen unes reflexions finals. Per exemple, una conclusió podria ser que l’alumne després d’acabar el procésserà capaç de fer documents de manera col·laborativa.
- Recursos: on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe.
4. Exemples d d’una Webquest
A continuació, apareixen una sèrie d’enllaços de diferents tipus de webquest:
- VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=ctWH3QitTIk
No hay comentarios:
Publicar un comentario